Ensimmäiseksi etsimme huoltoa tai vaihtoa tarvitsevia osia ja asioita.
Huomasimme että vetoakselin ulommat suojakumit olivat rikkoutuneet molemmilta puolilta. Jarrupalat menivät joka pyörältä vaihtoon ja eteen tuli uudet jarrulevyt. Vaihdoimme myös öljyt, jarrunesteet, raitisilmasuodattimen sekä öljynsuodattimen. Tarkistimme jäähdytysnesteen pakkaskestävyyden ja täytimme lasinpesunesteen säiliön. Lopuksi luimme sekä poistimme vikakoodit ja suoritimme pakokaasumittauksen
![]() |
Rikkoutunut vetoakselin suojakumi |
![]() |
Kulunut jarrulevy (reuna hiottu jotta mittaus onnistui) |
![]() |
Kulunut jarrupala |
![]() |
Vetoakseli irroitettuna suojakumin vaihtamista ja nivelen puhdistusta varten |
![]() |
Paketin takaisin kiinnittämistä |
![]() |
Toisella puolella vetoakselia oli pidennetty |
![]() |
Jarruneisteiden vaihtoon tarkoitettu kone joka luo paineen jarrunestesäiliöön ja siten tyhjentää jarruputket ilmausruuvvin kautta |
![]() |
Vanha jarruneste |
Upeeta...vaikuttaa hienolta...sekä työnä että blogina. Vetoakselin kumin vaihton on muuten 3-luokan näyttö.
VastaaPoistakiitosta, onko tän tyylinen raportti riittävä?
VastaaPoista