maanantai 19. maaliskuuta 2012

VW Transporter

 Ensimmäinen päivä Raskoneella lähti käyntiin odotuksien mukaan. Pääsin vanhemman asentajan mukaan suorittamaan huoltoa postin autoon.
Ensimmäiseksi etsimme huoltoa tai vaihtoa tarvitsevia osia ja asioita.

Huomasimme että vetoakselin ulommat suojakumit olivat rikkoutuneet molemmilta puolilta. Jarrupalat menivät joka pyörältä vaihtoon ja eteen tuli uudet jarrulevyt. Vaihdoimme myös öljyt, jarrunesteet, raitisilmasuodattimen sekä öljynsuodattimen. Tarkistimme jäähdytysnesteen pakkaskestävyyden ja täytimme lasinpesunesteen säiliön. Lopuksi luimme sekä poistimme vikakoodit ja suoritimme pakokaasumittauksen

Rikkoutunut vetoakselin suojakumi

Kulunut jarrulevy (reuna hiottu jotta mittaus onnistui)
Kulunut jarrupala
Vetoakseli irroitettuna suojakumin vaihtamista
ja nivelen puhdistusta varten
Paketin takaisin kiinnittämistä
Toisella puolella vetoakselia oli pidennetty
Jarruneisteiden vaihtoon tarkoitettu kone
 joka luo paineen jarrunestesäiliöön
ja siten tyhjentää jarruputket ilmausruuvvin kautta
Vanha jarruneste

2 kommenttia:

  1. Upeeta...vaikuttaa hienolta...sekä työnä että blogina. Vetoakselin kumin vaihton on muuten 3-luokan näyttö.

    VastaaPoista
  2. kiitosta, onko tän tyylinen raportti riittävä?

    VastaaPoista