tiistai 20. maaliskuuta 2012

Päivä 2

Päivä alkoi varastolla lajitellessani saapuneet varaosat oikeille hyllypaikoilleen. Kahvitauon jälkeen lyöttäydyin toisen asentajan mukaan ja selvitimme VW Caddy merkkisestä autosta miksi rekisterikilven valot ei pala. Mitattuamme ohjainlaitteelta asti sähkön kulun peräluukulle asti ihmettelimme että mistä kiikastaa. Sitten selvisi että lampun kannoissa oli kosketushäiriöö (kannat pakenivat kun lampun asetti paikalleen). Liimasimme kannat niin että ne olivat tukevasti ja vika korjautui.
   Seuraavaksi vuorossa oli 400tkm ajettu VR omistuksessa oleva Honda johon suoritin katsastustarkastusen. Vaihdoin parkkivalon polttimon ja auto oli "valmis" katsastukseen (jarruja ei voitu testata koska kyseessä oli neliveto ja päästöjen mittauslaite oli huollossa). En tiedä auton kohtaloa vielä.
   Sitten lyöttäydyin jälleen samaisen asentajan mukaan kun aamupäivälläkin, ja vastassa oli jälleen vetoakselin suojakumin, jarrulevyjen- sekä palojen vaihtoa. Ainoana vaihteluna eiliseen oli että kyseessä oli sisäpuoleinen suojakumi ja Ford merkkinen auto. Autoon vaihdettiin myös jarruvalon polttimo sekä taakse toinen umpio. Mainitut työt sujuivat paremmin ja nopeammin kun odotin, lukuun ottamatta alatukivarren jumittunutta mutteria joka avattiin voimalla ja kierre putsattiin myöhemmin. Hiekkapuhalsimme myös jarrusatulan irtonaisen osan sekä voitelimme sitä vaativat paikat.
Saapuneet varaosat
Kaivoimme liitoksia esiin takaluukussa olevan paneelin alta
Vioittunut polttimon kanta
Takavlojen ohjainlaite sijaitsee ratin alla 
Toimivat rekisterikilven valot
Uusi takavalon umpio
Jarrujen huoltoa
Vetoniveleen oli päässyt vettä ja se oli ruostunut rikkoutuneen suojakumin takia
(Vetoakselin rasva ei normaalisti tältä näytä)
Putsasimme vetonivelen puhdistuspraylla ja rätillä.

1 kommentti:

  1. Valovirtapiirin korjaus on aika tyypillinen vika. Meillä on siitä 3-luokalla oma näyttökin. Ole tarkkana kun kuvaat autoja, ettei niiden ohjaamoista, tavaratiloista, varusteista tai kyljista ilmene auton omistaja. Älä mainitse auton omistajaa tekstissäsi.

    VastaaPoista